Robotite hooldus ja remont

Robotite seisak on äririsk – 3 näidet

Roboti ootamatu seisak ei ole pelgalt tehniline probleem – see on äriline risk, mis võib tähendada tootmise katkemist, tarnete hilinemist ja märkimisväärseid rahalisi kaotusi. Mida kauem robotite remont viibib, seda suuremaks kahju kasvab.

Oleme näinud olukordi, kus just kiire reageerimine ja ennetus otsustavad, kas tootmine jätkub samal päeval või seisab nädalaid. Allpool kolm näidet, mis näitavad, kui oluline on regulaarne hooldus, varukoopiad ja usaldusväärne partner.

Juhtum 1: Kiire reageerimine ja roboti remont päästis tootmise

Üks klient helistas meile äreva sõnumiga – nende robot oli ootamatult seisma jäänud ja tootmine seiskunud. Kuna seisaku iga tund tähendas olulist kahju, reageerisime kohe. Kuigi tootmisüksus asus 150 kilomeetri kaugusel, sõitis meie tehnik kohale ja teostas kohapeal remondi.

Tänu kiirele sekkumisele oli robot taas töökorras juba kolm tundi pärast esmast telefonikõnet. Klient pääses minimaalse kahjuga ja tootmisliin sai jätkata, justkui midagi poleks juhtunud. 

See juhtum näitas hästi, kui oluline on 24/7 valmisolek ja oskus lahendada probleeme ka keerulistes oludes.

Juhtum 2: Aegunud akud ja vigased tööprogrammid peatasid tootmise

Teine klient seisis silmitsi keerulisema olukorraga. Hommikul ei käivitunud tootmisliini robot, mis pani kogu protsessi seisma. Kohapeal selgus, et robotil olid nii vigased tööprogrammid kui ka tühjenenud akud, mille vahetuse tähtaeg oli möödas juba rohkem kui aasta.

Olukord tundus lootusetu – varukoopiaid ei olnud ja seetõttu polnud tööprogrammide kiiret taastamist võimalik teha. Lõpuks õnnestus ettevõtte serverist leida varukoopia aastast 2013. Õnneks oli robot kogu aja tootnud samu detaile, mistõttu sai vana programmi uuesti käivitada.

Tulemus oli siiski valus: robot hakkas tööle alles kuus tundi pärast esimest hädakõnet. See tähendas ootamatut remondikulu ja terve tööpäeva jagu tootmata jäänud toodangut. Kui ettevõte oleks teinud regulaarset hooldust koos varukoopiate loomisega, oleks sama probleem olnud lahendatav minutitega.

Juhtum 3: Varukoopia puudumine tähendas 300h lisatööd

Kõige karmim näide meie kogemustest pärineb tehasest, kus kogemata kustutati roboti tööprogrammid. Kuna varukoopiat ei olnud, tuli kõik programmid nullist uuesti kirjutada – selleks kulus ligi 300 töötundi. 

Seiskunud ei olnud ainult üks robot, vaid terve rida seadmeid, mille koguväärtus ulatus umbes miljoni euroni. Lisaks programmide uuesti loomise ajakulule ei saanud tehas kasutada oma kalleid seadmeid ega teenida planeeritud tootmistulu.

See olukord on ehe näide sellest, kuidas varukoopia puudumine võib tuua kaasa mitte ainult lisakulusid, vaid halvata kogu ettevõtte investeeringud ja tegevuse.

Kokkuvõte: ennetus on odavam kui tagajärgede likvideerimine

Kõik kolm juhtumit toovad esile sama õppetunni. Kui kiire reageerimine aitab vältida pikemaid seisakuid, siis regulaarne hooldus ja varukoopiate tegemine on parim kindlustus ootamatute rikete vastu.

Roboti seisak ei ole ainult tehniline probleem – see on äriline risk. Mida paremini ettevõte oma seadmeid hooldab ja varukoopiaid haldab, seda kindlamini töötab ka tootmine.

Oled roboti hoolduse unarusse jätnud? 

Broneeri aeg hoolduseks

VAATA KA TEISI TEHTUID TÖID!